Köpeklerin gençlik hastalığı nedir?

KÖPEKLERİN GENÇLİK HASTALIĞI (Distemper) NEDİR?
Köpeklerde bulaşıcı, viral ve aşısı olan, ateşli, sindirim sistemi ve sentral sinir sistemi bulguları veren, sıklıkla öldürücü olan bir hastalıktır.

KÖPEĞİMİN GENÇLİK HASTALIĞINA YAKALANDIĞINI NASIL ANLARIM?
Ateş, burun ve göz akıntısı, kuru öksürük, merkezi sinir sisteminin etkilendiği durumlarda nöbetler, tremorlar (kas titremeleri), denge kaybı görülebilir. Ayrıca retinal lezyonlar, deri lezyonları, nadir olarak ayak tabanının sertleşmesi de görülebilir.

KÖPEK GENÇLİK HASTALIĞININ TANISI NASIL KOYULMAKTADIR?
Klinik muayene ve canine distemper virüsünün (CDV) spesifik antijenlerinin tespit edildiği hızlı test kitleri ile köpek gençlik hastalığının tanısı konulur. Test kitlerinin güvenilirliği çok yüksek olmasına rağmen %100 değildir. Şüpheli durumlarda bazı laboratuar testleri ile kesin tanı konulmaktadır.

BU HASTALIĞIN AŞISI VAR MIDIR?
Evet var. Köpeklerin 8. ve 12. haftalıkken yapılan karma aşıyla hastalığa karşı bağışıklık sağlanmış olur. Daha sonra hayvanın hayatı boyunca her yıl bu aşı tekrarlanmalıdır.

GENÇLİK HASTALIĞINA YAKALANAN KÖPEKLERİN İYİLEŞME İHTİMALİ VAR MIDIR?
Köpeklerin gençlik hastalığı yüksek oranda ölümcül bir hastalıktır. Erken teşhis ve tedavi ile bu hastalıkta olumlu sonuçlar alınabilmektedir. Bunun yanı sıra hayvanın bağışıklık sisteminin kuvvetli olması da iyileşme de önemli rol oynamaktadır. Tedavi olan köpeklerde bazen sinirsel lezyonlar kalıcı olabilmektedir.