Kedi ve köpekler neden çok idrar yapar ve çok su içer?

Hem kedi hem de köpeklerde yaz aylarında su içme oranında artış görmemiz çok normaldir. Yazın sıcağından bunalan canlıların su içme isteğinin artmış olması gayet normal bir durum olsa da bazen bu durum bize bir şeyler anlatır.

Polidipsi, normal su tüketiminden fazla miktarda su tüketmek.

Poliüri, normal idrar oluşumundan fazla miktarda idrar oluşumu.

Bu iki olgu, fazla su tüketme ve çok idrar yapma, hipotalamus – hipofiz bezi – böbrekler arasındaki etkileşim üçgeni ile kontrol edilirler. Poliüri fonksiyonel antidiüretik hormonun(ADH) az salgılanması sonucunda ya da böbreklerin ADH’ya gerekli karşılığı veremediği durumlarda oluşur.

Bu dengesizlikten böbrekler, ürolojik sistem, endokrin metabolizması ve kardiyovaskuler sistem etkilenmektedir.

Semptomların nedenleri ise çok çeşitlidir. Böbrek yetmezliği, köpeklerde hiperadrenokortisizm, kedilerde hipertiroidizm, pyometra, karaciğer yetmezliği, hayvanınızın mama içeriğinde protein kısıtlaması, ilaçlar, kongenital nefrojenik diapedes insipidus, şeker hastalığı, renal glikozüri, yüksek seviyede sıvı alımı bu semptomların görülebileceği hastalıklar olarak sayılabilmektedir.

Şişli Veteriner Tanı ve Tedavi Merkezi bünyesinde bulunan biyokimya analiz cihazımız sayesinde böbrek yetmezliği, karaciğer fonksiyon enzimleri, şeker hastalığı, endokrin sistem bozuklukları gibi birçok hastalığa anında tanı koyabilmekteyiz.